KOSGEB Nedir? KOSGEB Başvurusu Nasıl Yapılır?

KOSGEB Nedir? KOSGEB Başvurusu Nasıl Yapılır?

11 Şubat 2022

Günümüzde bir işletme açmak geçmiş zamanlara göre daha kolaydır. Bunun için işletmeci adaylarına destek verecek kurumlar vardır. Bu kurumların en ünlüsü KOSGEB’dir.

KOSGEB Nedir?

KOSGEB: Küçük ve Orta Ölçekli İşletmeleri Geliştirme ve Destekleme İdaresi Başkanlığı bir kamu kuruluşudur. Amacı küçük ve orta seviyedeki işletmelerin açılmasına yardımcı olarak onları ekonomiye kazandırmaktır.

KOSGEB ’e Kimler Başvurabilir?

Bir işletme açmak isteyen herkes bu kuruma başvurabilir. Başvuru için bir proje ve belli bir miktarda sermaye yeterlidir.

KOSGEB Desteği Nasıl Alınır?

KOSGEB desteği alabilmek için öncelikle bir ön başvuru yapılması gerekir. Başvuru hakkında detaylı bilgi için tıklayınız. Bu ön başvurudan sonra verilen randevu tarihinde kurumda hazır bulunmak gerekir.

KOSGEB Başvuru Aşamaları Nelerdir?

  • KOSGEB başvuru aşamaları şu şekilde özetlenebilir:
  •  Öncelikle Girişimcilik Belgesi almak için 15 gün ve 70 saatten önce bir eğitim alınır. Bu eğitim Halk Eğitim Merkezlerinden alınabilir.
  • Açılacak işletmenin iş planı hazırlanır. İş planında işletmenin özellikleri ve yapılmak istenenlerle ilgili detaylı bilgiler yer almalıdır.
  • KOSGEB internet sayfasından başvuru formu doldurularak başvuru yapılır. Formun çıktısı alınır.
  • Başvuru formu ve diğer belgeler KOSGEB Müdürlüğü’ne teslim edilir.
  • Verilen randevu tarihinde sunum yapılır. Sunum etkili ve detaylı bir şekilde yapılmalıdır.
  • Yapılan sunum kurul tarafından değerlendirilir.
  • Hibe ya da kredi desteği almaya hak kazananların KOSGEB veri tabanına kaydı yapılır.

KOSGEB başvuru sürecinde en önemli şeylerden biri sermayeye sahip olmaktır. Sermayesi olmayan kişilerin başvuruları KOSGEB tarafından değerlendirilmemektedir.

KOSGEB Başvurusu İçin Gerekli Evraklar Nelerdir?

  • Başvuru yapacak kişinin kimlik fotokopisi
  • Girişimcilik sertifikası
  • Açılmak istenen işletmenin iş planı
  • KOSGEB destek talep beyannamesi
  • İkametgah belgesi
  • İşletmenin kira kontratı ya da tapu belgesi
  • İşletme için yapılan harcamaların faturaları
  • İşletme ruhsatı
  • Oda kayıt belgesi
  • Vergi levhası

Günümüzde KOSGEB gibi kuruluşlar sayesinde hayali kurulan işletmeler açmak oldukça kolaylaşmıştır. Belli bir birikim ve iş hayali olan herkes bu destekten faydalanabilir ve hayallerindeki işletmeye kavuşabilir. Bunun için KOSGEB gibi kurumlara müracaat etmek yeterlidir. KOSGEB desteği kampsamında AKINSOFT programları da alınabilmektedir.

Bizimle İletişime geçin

Tüm süreçlerinizi kolayca yönetmek için iletişim formumuzu doldurabilir, 444 40 80 numaralı iletişim numaramız veya LimonDesk üzerinden bize sorularınızı  iletebilirsiniz.

AKINSOFT Programlarını Ücretsiz Deneyin!
Ücretsiz Tanıtım

*  Bizden haber alma sisteminden çıkmak istediğiniz zaman ise istek öneri formu aracılığı ile talebinizi iletebilirsiniz. Tarafımıza ulaşan talebiniz aynı gün içerisinde işleme alınacaktır.

GÖNDER