E Vergi Levhası Nedir? E Vergi Levhası Nasıl Alınır?

E Vergi Levhası Nedir? E Vergi Levhası Nasıl Alınır?

24 Eylül 2021

Firmalar ve işletmeler için alınması zorunlu olan şeylerden birisi de vergi levhasıdır. Vergiye tabi olan kazanç miktarını ve karşılık gelen vergi tutarını belirleyen belgeye işletmelerin sahip olması gerekmektedir. İşletmelerin vergi levhasına sahip olması şart koşulmuştur.

E Vergi Levhası Nedir?

İşletmelerin vergi tarhına esas olan kazanç tutarları ve bunlar için verilen vergi miktarlarını gösteren belgeye vergi levhası adı verilmektedir. Vergi levhaları Maliye Bakanlığı tarafından belirlenmiş olan bir belgedir. Vergi levhaları zamanla işverenler tarafından sorgulanabilir ve incelenebilir. Bu sorgulama işlemi vergi dairesine gidilmeden de yapılmaktadır. Bunun için internet üzerinden e vergi levhası sorgulama yapılabilir.

E Vergi Levhası Ne İşe Yarar?

Alışveriş yapılan veya hizmet alınan bir işyerinin vergi levhasını sorgulamak mümkündür. Mali müşavirlik veya ön muhasebe gibi departmanlarda bulunan vergi levhaları e levha sorgulama işlemi ile Vergi Dairesine gidilmeden yapılmaktadır. E vergi levhasının görevi işletmelerin vergi durumunu ve tüm bilgilerini rahatlıkla ulaşılmasını sağlamaktır.

Vergi levhası sorgulaması e devlet üzerinden sorgulanabilir. Pek çok işlem gibi vergi levhası sorgulama işlemleri e devlet üzerinden gerçekleşmektedir. Bunun için ilk olarak TC kimlik numarası ve PTT şubesinden elde edilen şifre ile giriş yapılması gerekir. Gelir İdaresi Başkanlığı’na bağlı e vergi levhası sorgulama sekmesine tıkladıktan sonra sistem sorgulanacak iş yeri sahibinin TC kimlik numarası veya vergi kimlik numarasını kullanıcılardan ister.

Bunun dışında hangi ilde olunduğu ve işletmenin hangi vergi dairesine bağlı olduğu gibi sorularda sorulmaktadır. Bu bilgiler girildikten sonra sorgulama işlemi yapılmaktadır.

E vergi levhası sorgulama işlemleri Maliye Bakanlığı Gelir İdaresi Başkanlığı üzerinden de yapılabilir. Yapılan yeni pek çok düzenleme ile Maliye Bakanlığı Gelir İdaresi Başkanlığı üzerinden özel kişilerin de sorgulama yapma imkanı tanınmıştır.

Vergi Levhası Nasıl Alınır?

Vergi mükellefleri vergi levhalarını alabilmeleri için bazı prosedürleri yerine getirmeleri gerekmektedir. Bu kişi veya kurumlar vergi diliminde işveren konumunda oldukları zaman tüm işlemleri yerine getirme zorunlukları bulunur. Vergi mükellefleri tarafından verilen beyannameler sayesinde Gelir İdaresi Başkanlığı sistemi aracılığı ile beyannamede var olan bilgiler doğrultusunda vergi levhası oluşturulur.

Bizimle İletişime geçin

Tüm süreçlerinizi kolayca yönetmek için iletişim formumuzu doldurabilir, 444 40 80 numaralı iletişim numaramız veya LimonDesk üzerinden bize sorularınızı  iletebilirsiniz.

AKINSOFT Programlarını Ücretsiz Deneyin!

Ücretsiz Tanıtım

*  Bizden haber alma sisteminden çıkmak istediğiniz zaman ise istek öneri formu aracılığı ile talebinizi iletebilirsiniz. Tarafımıza ulaşan talebiniz aynı gün içerisinde işleme alınacaktır.

GÖNDER