E-Fatura Formu Nasıl Oluşturulur? E-Fatura Nasıl İptal Edilir?

E-Fatura Formu Nasıl Oluşturulur? E-Fatura Nasıl İptal Edilir?

02 Eylül 2021

Son zamanlarda çok sayıda işlem e-dönüşüm hareketi kapsamında elektronik ortamda yapılmakta ve pek çok belge de dijital ortamda kolay bir şekilde oluşturulmaktadır. Muhasebe alanında da birçok işlem ve belge dijital ortamda yapılabilir haldedir. Her çeşit ticari uygulama sonucu oluşturulması gereken faturalar da bu belgeler arasındadır. Peki, e-Fatura formu nasıl oluşturulur? E-Fatura Nasıl iptal edilir? Tüm detaylarıyla derledik.

Çevrimiçi platformlarda oluşturulan e-faturalar, tedarikçiler ve müşteriler arasındaki uygulamaları belgelendirmek ve yasal yükümlülükleri tamamlamak amacı ile oluşturulur. Tedarikçi ile müşteri arasındaki ticari sözleşmenin bir şartı olan e-fatura, çevrimiçi olarak kesilir.

E-Fatura Formu Nasıl Oluşturulur?

  • Sisteme giriş yapılarak modül seçim bölümünden Arşiv Portal bölümüne tıklanır.
  • Mükellef - kullanıcı bilgileri kontrol edilir.
  • Ekranın solunda bulunan Belge İşlemleri bölümüne tıklanarak Fatura Oluştur bölümüne geçilir.
  • E- fatura için istenilen bilgiler doldurulur.
  • Alıcı bilgileri eklenir.
  • Hizmet ve mal bilgileri eklenir.
  • Detaylıca toplam bölümü kontrol edilir. Örneğin kira faturası düzenlenecekse, stopaj eklenmesi unutulmamalıdır.
  • Sistemin istediği tüm bilgiler eklendikten sonra güncel bakiye bilgisi eklenebilir. Daha sonra "Oluştur" yazısının bulunduğu butona tıklanır.
  • Bu adımdan sonra e-fatura taslaklar alanına kaydedilir.
  • İlk olarak taslaklar kısmındaki e- faturayı onaylamak için görüntüleme yapılır.
  • Görüntülenen faturayı, herhangi bir yanlışlık bulunmuyor ise onaylanır.

Ancak fatura onaylandıktan sonra iptal etme ya da düzenleme işlemlerine izin verilmemektedir.

  • Onaylamak için GİB imza butonuna tıklanır.
  • Cep telefonuna bir şifre gönderilir, ekrandaki alana bu şifrenin girilmesi istenir.
  • Şifre yazılıp onay verildikten sonra e-fatura kesilir.

 

E-Fatura Nasıl Kullanılır? 

E-fatura portalı üzerinden hazırlanan fatura kolay bir şekilde karşı tarafla paylaşılabilir. Alıcıya gönderilmek istenen faturanın öncelikle indirilmesi gerekir. İndirilen e- faturanın çıktısı alınır. Daha sonra ıslak imza ile alıcıya iletilir. Aynı zamanda e- fatura, e- posta biçiminde de gönderilebilir.

E-Fatura Nasıl İptal Edilir?

Bir entegratör yardımı ile düzenlenerek alıcıya gönderilen e- faturalar, yedi günlük bir süre zarfında iptal edilebilir. Ancak GİB portal için bu sistem ne yazık ki geçerli değildir. Portal ile düzenlenen e -faturaların iptali mümkün değildir.

Tüm e-Dönüşüm süreçlerinizi kolayca yönetmek için iletişim formumuzu doldurarak, 444 40 80 numaralı iletişim numaramız veya LimonDesk üzerinden bize ulaşabilirsiniz. 

AKINSOFT Programlarını Ücretsiz Deneyin!

Ücretsiz Tanıtım

AKINSOFT programları ve kampanyaları hakkında bilgi sahibi olmak istiyorum
Kimlik ve iletişim verilerimin, şirketiniz tarafından sunulan ürün ve hizmetler hakkında; reklam, kampanya, tanıtım faaliyetleri kapsamında ticari elektronik ileti alabilmek amacıyla işlenmesine açıkça rıza göstermekteyim.
Bizden haber alma sisteminden çıkmak istediğiniz zaman ise istek öneri formu aracılığı ile talebinizi iletebilirsiniz. Tarafımıza ulaşan talebiniz aynı gün içerisinde işleme alınacaktır.
GÖNDER