Canlı Sohbet ile Web Sitesi Dönüşüm Oranlarını Artırmanın 10 Yolu

Canlı Sohbet ile Web Sitesi Dönüşüm Oranlarını Artırmanın 10 Yolu

07 Haziran 2021

 

               Ziyaretçiler, destek isteme aracı olarak canlı sohbeti her zaman takdir ederken, ziyaretçilere proaktif olarak ulaşmanıza ve böylece daha fazla müşteriyi alıcıya dönüştürmenize olanak tanıdığından canlı sohbet ile dönüşümleri artırabilirsiniz. Canlı sohbet, tüketicinin algısını anında değiştirir. Web sitelerine ek güvenilirlik sağlar ve potansiyel müşterilere müşteri hizmetlerinin bir öncelik olduğu konusunda gönül rahatlığı sağlar. Bilgi arayan tüketiciler, canlı sohbette kesinlikle gelişir ve işlemsel alışveriş yapanlar bile, satın almadan önce bir fiyatı veya özelliği onaylayabilmenin avantajlarından yararlanır. Yapılan araştırmalar, canlı sohbetin dönüşümleri yüzde 20 veya üzerinde artırmaya yardımcı olabileceğini gösteriyor.

Bu yazımızda, sizlere sadece fazla site ziyaretçisine yardımcı olmakla kalmayıp, aynı zamanda dönüşümler için daha fazla fırsat sunmanızı sağlayacak birkaç temel noktaları ele alacağız.

  • Ziyaretçilerinize Açık Olun

İşletmeniz fiziki olarak açık olarak sağladığınız hizmet ile internette yer almak arasında farklı hizmetler sunmayı gerektirmektedir. İnternet üzerinden gelen müşteri ve ziyaretçileriniz çok daha talepkar olmakta ve onlarla daha ilgili olmanızı istemektedir. İşletme olarak bu taleplere hazırlıklı olmalısınız.

Bu süreçte ilk olarak canlı destek sisteminizde sürekli personel bulundurulmalı ve sohbet sisteminizin aktif durumda olmasını sağlamalısınız. Potansiyel müşterilerinizin günün 24 saati İnternet'i kullandığını unutmayın. Bu nedenle, mümkünse, bir yetkilinizin canlı sohbet istekleri almak ve soruları yanıtlamak için müsait olduğundan emin olun ve canlı sohbet saatlerinizi mümkün olduğunca uzun tutun. Bunu çalışanlarınızın mobil cihazlarla sohbet etmesini sağlayan LimonDesk gibi canlı sohbet yazılımını kullanarak gerçekleştirebilir ve destek saatlerini önemli ölçüde uzatabilirsiniz. Harika bir canlı sohbet uygulaması olan LimonDesk, temsilcilerin ziyaretçilerinizi ve müşterilerinizi her yerden (temsilcinin masasından veya yoldayken telefonundan) desteklemesini sağlar.

İnternetten satış süreçlerinde işletmenizin canlı sohbet isteklerine günün 24 saati yanıt vermesi gerekir, ancak bu, şirketiniz için mümkün olmayabilir. İyi bir canlı sohbet yazılımı olan Limondesk, temsilcileriniz çevrimdışıyken ziyaretçilerin size mesaj bırakmasına izin verirken, unutmamanız gereken hiçbir şeyin ziyaretçiyi kişisel olarak ve gerçek zamanlı olarak yardımcı olmaktan daha fazla mutlu etmeyeceği gerçeğidir.

  • Hazır Mesajları Aktif Olarak Kullanın

Hazır mesajlar, tüm mesajları veya yanıtları manuel olarak yazmaya kıyasla size çok zaman kazandırabilir ve canlı sohbetin en iyi özelliklerinden biridir.  Hazır mesajları, çok kişisel olmayan veya robotik görünmemeleri için her zaman dikkatli bir şekilde oluşturmalısınız. Bazı hazır mesajlar kesinlikle zamanında ve gerekli olsa da ( İlk selamlama gibi ) hazır mesajların zamanlaması iyi değilse veya çok "genel" değilse bazı ziyaretçileri rahatsız edebilir.

Canlı sohbet temsilcilerinizi, bir güven atmosferini teşvik etmek ve yalnızca uygun ya da gerekli olduğunda hazır mesajları kullanmak için ziyaretçiler ve müşterilerle daha kişisel bir düzeyde etkileşim kurmaya teşvik edin. Bu tür bir yaklaşım, ziyaretçilerinizin isteklerini ve ihtiyaçlarını iletme konusunda daha rahat olmasını sağlar ve şirketinizin müşteri hizmetleri imajını oluşturmanıza yardımcı olur.

  • Sohbet Öncesi Anketleri Kullanın

Birçok kullanıcı, sohbet öncesi anketlerin yalnızca adlar ve e-posta adresleri gibi temel iletişim bilgilerini istemek için olduğunu düşünür. Bu bazı platformlar için geçerli olsa da, Limondesk gibi iyi canlı sohbet uygulamaları, bazı durumlarda ziyaretçileri uygun departmana veya seçilen bir temsilciye yönlendirebilmeniz için sohbet öncesi anketleri özelleştirmenize olanak tanır. Özelleştirilebilir sohbet öncesi anketler, özel ilgi alanları veya diğer veriler gibi değerli bilgileri elde etmek için kullanabileceğiniz kendi alanlarınızı oluşturmanıza da olanak tanır. Bu veriler daha sonra ziyaretçileri, ziyaretçiyi bir alıcıya veya müşteriye dönüştürmek veya belki de ona yardımcı olmak için en donanımlı kişiye yönlendirmek için kullanılabilir.

  • Sohbet Sonrası Fikirler

Sohbet sonrası anketleri kullanan birçok şirket, bunu yalnızca temsilcilerinin performansına ilişkin daha fazla fikir edinmek için yapar. Bununla birlikte, temsilcilerinizin destek hizmeti için sadece bir "yıldız" derecesi almak için sohbet sonrası anketleri kullanıyorsanız, aslında yeterince kullanmıyorsunuz demektir. Tüm canlı sohbet uygulamalarında bir seçenek olmasa da en iyileri, sohbet sonrası formları kendi alanlarınız ve sorularınızla özelleştirmede büyük esneklik sağlar. Bu tür bir özelleştirme, ziyaretçilere hedeflenmiş içerik sunmanıza, onlara daha kişisel bir düzeyde teşekkür etmenize ve hatta hizmetinizi veya tekliflerinizi iyileştirmenin yollarını sormanıza olanak tanır. Sohbet sonrası anketleri, ziyaretçilere işlerini ve sadakatlerini nasıl hak ettiğinizi göstermek için başka bir fırsat olarak düşünün, böylece yeni müşteriler tekrar müşterilere dönüştürülebilir.

  • Otomatik Davetiyelerden Yararlanın

Limondesk gibi modern canlı sohbet uygulamaları, ziyaretçilerden herhangi bir işlem yapmadan proaktif olarak sohbet istekleri göndermenize olanak tanıyan otomatik davetiyeleri destekler. Ayrıca, en iyi canlı sohbet sistemleri, otomatik davetiyeleri özelleştirmenize ve kullanımları için kurallar oluşturmanıza olanak tanır. Otomatik davetiyeler, ziyaretçilerinizi tanımak için harika bir araçtır.

Canlı sohbet uygulamanızla ziyaretçilerin ilgisini çekmek, dönüşüm sayılarını artırmada çok önemli olabilir. Otomatik davetiyeler, her ziyaretçinin temsilcilerinizle sohbet etme şansı bulmasını sağlamanın bir yoludur.

  • Ziyaretçilerinize Harika İçerik Gönderin

SSS, Nasıl Yapılır başlıklı makaleler ve Bilgi Bankası makaleleri biçimindeki içerikler, mevcut ve potansiyel müşterilerinize değerli destek sağlamanın harika bir yoludur. Web sitenizde bu alanları oluştursanız bile tüm ziyaretçiler içeriğe hızlı ve kolay bir şekilde bulamayabilir.  Canlı sohbet ile temsilcileriniz hazır mesajlar ve bağlantılar kullanarak yardım dosyalarının bağlantılarını ziyaretçilere doğrudan aktarabilir ve bu da kullanıcılara değerli zaman kazandırabilir. Bu aynı zamanda temsilcinizin zamanından tasarruf etmesini sağlayabilir ve ayrıca şirketiniz için daha profesyonel bir imaj sağlarken bu da dönüşümleri artırmaya yardımcı olabilir.

  • Satış Ekibinizi Sohbet Döngüsünde Tutun

Bunu aşmanın bir yolu, bir ziyaretçi ürünlerinizi veya hizmetlerinizi satın almaya ilgi gösterir göstermez temsilciniz "Sizi bir satış temsilcisine aktarabilir miyim?" Dediği anda, ziyaretçi korkup sohbetten ayrılabilir. Satış görevlilerinizin satış görüşmeleri veya randevular arasında zamanları varsa, canlı sohbet sisteminizde oturum açmalarını ve birkaç sohbet isteğini yanıtlamalarını sağlayın.

  • Kullanımı Teşvik Edin

Müşterilerinize canlı sohbete giriş yapmaları için kuponlar / indirimler veya ücretsiz teslimat gibi teşvikler sunmak sizler birçok fayda sunar. Bu faydaların ilki, bir potonsiyel müşteri kupon talep ederse, ürünü satın alma olasılığı daha yüksektir. İkincisi, canlı sohbet işlevinin kullanımını artıracaksınız. Canlı sohbet kullanımını artırarak, müşterilerin sitenizde yaşayabileceği sorular ve olası sorunlar hakkında daha iyi bir fikir ediniriz. Bu, sitemizi sürekli iyileştirmemizi ve müşteri mutluluğunu artırmamızı sağlar.

  • İnsanları Doğru Zamanda Yakalayın

Canlı sohbet aracınızı doğru yere koymak ve dönüş hızı çok önemlidir. Dönüşlerde geç kalırsanız, soruları erken yanıtlanmadığında hayal kırıklığına uğrayan potansiyel müşterileri kaybetmiş olabilirsiniz.

  • Sosyal Ağınızı Takın

Bir canlı sohbet oturumu için iyi bir geri bildirim aldıktan sonra, temsilciler her zaman ziyaretçilere ve müşterilere şirketinizin sosyal medya hesaplarınızı beğenmelerini ve takip etmelerini hatırlatmalıdır. Mutlu ziyaretçileri sosyal hesaplarınızı beğenmeye ve yorum yapmaya teşvik etmek, markanızı tanıtmanın ve sosyal topluluklarda güven oluşturmanın olağanüstü bir yoludur.

LimonDesk ve Canlı Destek Sistemi Hakkında Tüm Sorularınız İçin Bize Ulaşabilirsiniz

Canlı destek yazılımı LimonDesk olarak Canlı destek sistemleri hakkında bilgi sahibi olmak için 444 40 80 numaralı telefonumuz üzerinden bizimle iletişime geçebilirsiniz. Sitenize canlı destek ekleme isteyenler için özel oluşturulacak panelimizi 15 gün boyunca deneyebilirsiniz. ücretsiz demo 

AKINSOFT Programlarını Ücretsiz Deneyin!

Ücretsiz Tanıtım

AKINSOFT programları ve kampanyaları hakkında bilgi sahibi olmak istiyorum
Kimlik ve iletişim verilerimin, şirketiniz tarafından sunulan ürün ve hizmetler hakkında; reklam, kampanya, tanıtım faaliyetleri kapsamında ticari elektronik ileti alabilmek amacıyla işlenmesine açıkça rıza göstermekteyim.
Bizden haber alma sisteminden çıkmak istediğiniz zaman ise istek öneri formu aracılığı ile talebinizi iletebilirsiniz. Tarafımıza ulaşan talebiniz aynı gün içerisinde işleme alınacaktır.
GÖNDER