Canlı Destek Sisteminin Faydaları

Canlı Destek Sisteminin Faydaları

09 Haziran 2021

e-Ticaret ve sosyal medyanın dijital çağında müşteriler artık beklemeden hızlı yanıtlar almak istiyor. Evet, müşterilerin geri dönüş almak için saatlerce beklediği günler geride kaldı. Yapılan araştırmada, sosyal medyadan gelen müşterilerin %42'sinin 60 dakika içinde yanıt beklediğini göstermektedir. Artık müşteriler, müşteri hizmetlerinden beklentilerini çok iyi biliyorlar. Uzun arama kuyruklarında beklemeyi istemiyorlar. Soru ya da sorunlarına hemen ayrıntılı cevaplar istiyorlar. Ayrıca işletmenin yardım masası açısından tutarlı olmasını bekliyorlar.

Araştırma sonuçlarında da görüldüğü gibi müşterilerinizi ertelerseniz ya da bekletirseniz onları kaybedersiniz demek yanlış olmaz. Bu nedenledir ki müşteri hizmetleri ekipleriniz, herhangi bir gecikme olmaksızın ziyaretçilere hızlı dönüş sağlamaya her zaman hazır olması gerekir. Bu sürecin kritikliği nedeniyle birçok işletme artık CRM ( Müşteri İlişkileri Yönetimi )'lerine canlı destek programı kullanımını dahil ediyor.  

Müşteri hizmetleri ekibinizin performansını artırmak için, onları gerçek zamanlı olarak ziyaretçilerinizle buluşturan bir canlı destek yazılımına ihtiyacınız var. Ayrıca online sohbet, daha iyi hizmetler sunmak için kişiselleştirilmiş bir şekilde etkileşim kurmanıza olanak tanır. Öyleyse, bir müşteri hizmetleri ekibinin canlı destek yazılımı kullanmasının sağladığı faydaları hep birlikte inceleyelim.

Giderlerinizi Azaltır
Yapılan araştırmalara göre online sohbet ile gerçekleştirilen müşteri hizmetleri faaliyeti telefon görüşmesiyle sağlanan hizmet maliyetinden %17-30 daha ucuzdur. Bunun nedeni, telefonun aynı anda birden fazla müşteriye hizmet sağlamaya izin vermemesidir. Oysa canlı destek yazılımı ile birden fazla müşteriye aynı anda cevap verebilmek çok daha kolay. Bu durum, şirketlerin zamandan ve kaynaklardan tasarruf etmelerini sağlar.

Satışlarda Artış Sağlar
Satışları artırmak istiyorsanız canlı destek programının avantajlarından yararlanın. Yapılan araştırma neticesinde, anlık chat kullanmanın dönüşümleri %20 artış sağladığını belirtmektedir. Canlı destek programı, daha fazla potansiyel müşteri oluşturmaya yardımcı olur ve bunları satışa dönüştürmek daha kolay bir süreç haline gelir. Ekibiniz, ziyaretçilerinizi sadık müşterilere dönüştürmek için daha fazla zamana sahip olur.

Müşteri Sadakatini Geliştirir
Canlı desteğin, e-posta (%61) ve telefon desteğine (%44) kıyasla memnuniyet oranlarını %73'e kadar artırabildiğini biliyor muydunuz? Genel olarak, online sohbet, bugün sahip olduğumuz en iyi satış dönüştürme yöntemlerindendir. Canlı destek programı müşteri kazanımından dönüşüme kadar, bir markanın ziyaretçilerle anlık olarak etkileşim kurmasına ve sorularını daha hızlı çözmesine yardımcı olur. Müşteriler bir web sitesinde canlı destek çözümü bulduklarında kendilerini daha güvende hissediyorlar. Bunun nedeni, sorularının kısa sürede çözüleceğini bilmeleridir. Canlı destek programı LimonDesk, müşterileri sorularına anında çözüm sağlamanıza yardımcı olur ve müşterilere güven vererek başarılı olur. LimonDesk, işletmenizin müşteri hizmetlerini ve müşteri sadakatini geliştirmek için mükemmel bir çözümdür.

Müşterilerinizin Sorunlarını Keşfetmenizi Sağlar
Müşterilerin karşılaştığı en önemli sorun, sorularına anında yanıt alamamaktı. Online Chat ile bu sorun ortadan kalktı. Canlı destek programı ile görüşmelere kişisel bir dokunuş katmak çok basittir, bunun nedeni ekibinizin, müşteri ile geçmiş zamanlı aktivitelerini anlık olarak görebilmesidir. Müşteri sorunlarını daha iyi anlamak için müşteri hizmetleri ekibi, geçmiş görüşme dökümlerine kolayca erişebilir ve aynı müşteriye bir dahaki görüşmede ne yapmamaları gerektiğini not edebilir. Böylece müşteri sorunlarını daha hızlı keşfederek memnuniyeti sağlayabilirsiniz.

Rekabet Avantajı Sağlar
“Canlı destek yazılımının kullanımı bir işletmeye nasıl rekabet avantajı sağlar?” diye sorulabilir. Online sohbet, işletmenizin rakiplerinizden öne çıkmasını ve diğerlerine kıyasla daha fazla kişiye daha hızlı ulaşmasını sağlar. Yapılan araştırma büyük şirketlerin hala web sitelerinde online destek sistemi kullanmadığını belirtiyor. Bu durumda canlı destek programının sağladığı birçok avantajı kaçırdıkları anlamına gelir. Başka bir araştırma, web sitelerinin yalnızca %9'unun müşterilerine online sohbet hizmetlerini kullandığını iddia ediyor.

Bu istatistikler, işletmenizin, web sitelerinde online destek kullanmayan pazardaki büyük isimler karşısında rekabet avantajı kazanabileceğini gösterir. Bu, müşteri desteğinizi ulaşılabilir ve anında gerçekleştirmek için harika bir yoldur. Müşteri hizmetleri ekibiniz, müşterilerin bugün bir markadan beklediği gibi, daha proaktif olma fırsatına da sahip olur.

Şimdi, bir marka sürekli olarak bu kadar kusursuz bir müşteri hizmeti sunabilir mi? Evet, işte bu yüzden işletme sahiplerinin hizmet süreçlerini kolaylaştırmak için LimonDesk yazılımı tercih ettiğini görüyoruz. LimonDesk web sitemizin sağ alt köşesindeki küçük sohbet simgesini fark etmiş olmalısınız. Bu LimonDesk yazılımı ile şunları yapabilirsiniz: Gerçek zamanlı müşterilerinizin sorularına cevap verirken, ziyaretçi faaliyetlerini izleyebilir, Müşteri geri bildirimlerini takip edebilir, Müşteri memnuniyet oranını hesaplayabilirsiniz.

Kısacası, online sohbet aracı sadece müşteriler için değil, aynı zamanda web sitesi ya da e-Ticaret sahipleri için de uygun bir seçenek haline geldi. Canlı destek sistemini ücretsiz web sitenize kurmak için tıklayabilirsiniz.

AKINSOFT Programlarını Ücretsiz Deneyin!

Ücretsiz Tanıtım

AKINSOFT programları ve kampanyaları hakkında bilgi sahibi olmak istiyorum
Kimlik ve iletişim verilerimin, şirketiniz tarafından sunulan ürün ve hizmetler hakkında; reklam, kampanya, tanıtım faaliyetleri kapsamında ticari elektronik ileti alabilmek amacıyla işlenmesine açıkça rıza göstermekteyim.
Bizden haber alma sisteminden çıkmak istediğiniz zaman ise istek öneri formu aracılığı ile talebinizi iletebilirsiniz. Tarafımıza ulaşan talebiniz aynı gün içerisinde işleme alınacaktır.
GÖNDER