Dönemi :  20 Ocak 2010
 Düzenleyen :  AKINSOFT Genel Merkez
 Konusu :  Beril Tekstil Sanayi WOLVOX ERP E-Business İle Farkı Yakaladı
 
   AKINSOFT programlarını tercih eden son kullanıcı sayısı giderek artmaktadır. AKINSOFT müşteri memnuniyetine çok önem vermektedir, bu yüzden satış sonrasında da son kullanıcılarının istek ve taleplerini değerlendirerek her zaman müşterilerinin yanında yer alıyor. İstanbul Beril Anonim Şirketi de AKINSOFT WOLVOX ERP E-Business Programını kullanan, AKINSOFT kalitesini firmasının büyümesindeki etkilerin farkına varan son kullanıcılar arasında yer alıyor. Kendisine yönelttiğimiz sorularımızı yanıtlayan Beril AŞ. Genel Koordinatörü Bora Bilen AKINSOFT programlarını kullanmaktan duyduğu memnuniyetin altını çiziyor. AKINSOFT İstanbul 1. Bölge Bayi Senkron Bilgi İşlem’in yüksek çalışma performansının sonucunda AKINSOFT ailesine katıldıklarını belirten Bilen, Senkron Bilgi İşlem’in sunduğu kaliteli hizmetten son derece memnun olduklarını vurguladı.
 
 
 

1- Firmanızı bize kısaca tanıtır mısınız?
   Beril A.Ş. olarak 1994 yılında İstanbul’da faaliyetlerimize başladık. 15. yılında olan firmamız farklı kalitelerde eşarp, fular, şal vb. gibi ürünler tasarlayıp üreterek, kadına dönük aksesuarlar üretmeyi hedeflemekteyiz. Beril A.Ş., rakipleri tarafından izlenen, taklit edilmeye çalışılan bir firmadır, her yıl üretim, pazarlama ve markalaşma performansını arttırarak sektörümüzde daha da ilerlemekteyiz.

   Ankara, İzmir, Adana, Konya, Erzurum, Bursa, Sakarya ve Samsun bölgelerindeki pazarlama, satış ve dağıtım faaliyetlerimizi bu bölgelerde bulunan depo, muhasebe ve satış örgütü organizasyonları ile vermekteyiz. Türkiye geneline yaygın satış gücü sayesinde 2.000 perakende noktasına hizmet götürmekteyiz.

   Toplam ciromuzun % 35′ini yurt dışı satışları oluşturmaktadır. Almanya, Hollanda, İran, Cezayir, Dubai, Özbekistan, Kırgızistan, Dağıstan, Rusya, Bosna, Suriye, Mısır gibi ülkelere ihracat yapmaktayız. Beril A.Ş. bu trendi arttırarak sürdürmektedir.

2- Ne kadar süredir AKINSOFT programını kullanıyorsunuz?
   Yaklaşık 3 yıldır AKINSOFT yazılımlarını aktif bir şekilde kullanmaktayız.
Yazılımın günümüzde vazgeçilmez bir ihtiyaç haline gelmesiyle birlikte biz de Beril A.Ş olarak verimliliği arttırmak amacıyla satış, maliyet ve nakit akışını online kontrol ve yönetim imkanı sağlayan ERP sistemini kurduk. İki yılı süren oldukça ciddi yatırım ve çalışmaların ardından sistemin faydaları da almaya başladık.

   Müşteri memnuniyetini izlemek ve arttırmak için CRM sistemini de kurduk. Sürecin devamı olan elektronik ticaret (B2B ve B2C) sisteminin alt yapısı tamamlamış olup yakın bir gelecekte internet ortamında dağıtım ve satış operasyonları başlatacağız.

3- AKINSOFT programını tercih etmenizin sebebi nedir?
   Firmamız Türkiye genelinde dağınık bir yapıya sahiptir. Bu yüzden hem merkezden idare edilebilecek hem de Erzurum’dan İstanbul’a kadar her yerde kullanım sürekliliğini sağlayabileceğimiz bir yazılımı tercih etmek istedik. Bunun için de AKINSOFT en doğru tercih olacaktı.

   Takımımıza yeni katılacak kişilerin alacakları çok kısa bir eğitim sonrası sistemi verimli kullanabilmesi bizim için çok önemlidir. Çünkü satış temsilcimiz bilgisayar operatörü olmak zorunda değildir. Onun asli görevi satış operasyonlarında üzerine düşen görevi yerine getirmektir. Kullanımı zor bir yazılım ile satış operasyonlarındaki değerli vaktini veri girişi gibi zaman alıcı bir konuya harcamasını istemedik. Bu yüzden programlarının kolay kullanımı ile dikkat çeken AKINSOFT yazılımını seçtik.

   Belki fonksiyonalite olarak eksikliklerimiz vardı ama bu eksiklikler de AKINSOFT ile yaptığımız ortak çalışmalarla çok büyük oranda giderildi. Ama hayat devam ediyor ve yazılımlar da iş süreçleri de tıpkı yaşayan varlıklar gibi evrime uğruyor. Bu değişimlerle birlikte bizim de yeni ihtiyaçlarımız ortaya çıkmaktadır ve bu ihtiyaçlar AKINSOFT tarafından giderilmektedir.

   Bunun yanı sıra AKINSOFT’un kendi belirlediği yol haritası zaten sürekli gelişmeye dayalıdır. Bu kapsamda sürekli geliştirdikleri yazılımlarının yeni çıkan sürümünde sundukları bütün uygulamaları da kullanıma alıyoruz.

   Şu anda AKINSOFT yazılımlarından satın aldıklarımızın yaklaşık %95′ini aktif olarak kullanıyoruz. Diğer bir deyişle biz bir yazılım kurup yarı fonksiyonundan fazlasını atıl bekletmiyoruz. Bu da bizim yazılım seçimi esnasında yaptığımız fiyat-performans değerlendirmemizin doğruluğunu kanıtlamaktadır.

4- Bu programı kullandıktan sonra işletmenizde ne tür değişiklikler yaşandı?
   Bizim öncelikli ihtiyacımız tüm bölgelerimizde etkin bir envanter yönetimi ve mobil satış uygulamasaydı. Ön muhasebe ve mobil satış uygulamalarını tüm bölgelerde devreye alarak envanter yönetimimizi ve mobil uygulamalar ile satış operasyonlarımızı çok daha verimli ve online kontrol imkanına eriştik.
Matbu formlarını elle doldurmak yerine mobil yazıcılarımızın çıktılarını kullanmaya başladık.
Telefon ile ürün sormak yerine ekranlardan tüm Türkiye’yi değerlendirir hale geldik.
Kısacası modern yönetim uygulamalarımızı merkezden bölge temsilciliklerine kadar ulaştırmış olduk.
AKINSOFT işletmemizin tamamını kontrol altına almamızı sağladı.

5- Program size nasıl avantajlar kazandırdı?
   Her şeyden önce, online işlem yapmamız karar alma süreçlerimizi gözle görülür biçimde hızlandırdı.
Bölgelere göre ürün talepleri CRM raporlamalarıyla çapraz değerlendirmeye tabi tutulduğu için doğru ürünü doğru yere gönderebiliyoruz. Çünkü biz hangi bölgedeki hangi müşterimizin, hangi deseni, hangi renkleri tercih ettiğini biliyoruz ve online takip ediyoruz. Bu da hem atıl stok oluşmasına engel oluyor hem de stok devir hızımızın iyileşmesine olanak tanıyor.

   Etkin cari yönetimi satış-tahsilat dengemizin gelişmesini sağladığı için nakit akışımız daha sağlıklı oldu.
Ama her şeyden önemlisi kurumsallaşma çalışmalarımızda iş akışlarımızı netleştirerek kurumsal kimliğimizin pekişmesinde önemli yer edindi.

6- Her hangi bir yazılım satın almak isteyen firmalara neler tavsiye edebilirsiniz?
   Öncelikli olarak her firma aynı sektörde olsa bile kendine özgü dinamiklere sahiptir. Bu yüzden karar aşamasında firmaların kendilerini çok iyi tanımaları gereklidir.

   İş akış süreçlerini ve ihtiyaçlarını net olarak belirlemeden yol almak başarısızlığa davetiye çıkarmakla eşdeğerdir.
Seçim sürecinde kendi süreçlerini örnekleme yoluyla demo almaları, hatta demo sürümüyle kendi iş akışlarını kendileri örnekleyerek gözlemlemeleri çok sağlıklı olacaktır. AKINSOFT bu konuda gayet esnek davranmaktadır.

   Belirlenen ihtiyaçlar neticesinde yazılımların eder mukayesesinin yapılması çok önemlidir. Yani belirlenen ihtiyaçların ne kadarı hangi yazılımla, ne kadar bir bedelle karşılanabiliyor, bu kriterler mutlaka değerlendirilmelidir. Bunu yaparken de ihtiyaçları derecelendirmek seçimi çok kolaylaştırır. Yani belirlenen ihtiyaçları olmazsa olmaz, olmalı ve olursa iyi olur diye sınıflara ayırmak çok akılcı olacaktır.

   Sistemin maliyeti yalnızca yazılım bedelinden oluşmamaktadır. Bu nedenle kullanım esnasında nasıl bir donanım ihtiyacı, nasıl bir personel ve destek gerekecek mutlaka değerlendirilmelidir. Bilgi işlem alt yapısı ve çalışanların buna paralel olarak hazırlaması yazılımın kullanıma geçildikten sonra minimum aksaklıkla hizmet vermesini sağlayacaktır.

   Günümüz Türkiye’sinde tüm firmalar bilişimin önemini anlamışlar ve bilgi teknolojilerinin saymakla bitmeyen faydalarını keşfetmişlerdir. Bu nedenle verimliliğini, karlılığını artırmayı ve kurumsal kimliğini pekiştirmeyi önemseyen tüm firmaların bizim yakaladığımız başarı grafiğini yakalamalarını temenni ediyorum.